Bemanning- och rekryteringskoordinator till Middlepoint

HR-assistent


Företag: Middlepoint AB
Kommun: Stockholm
Publiceringdatum: 2024-05-03


Omfattning: Heltid
Anställningsform: Vanlig anställning
Varaktighet: Tills vidare

Om tjänsten Äntligen finns en chans att bli en del av vårt härliga team! En roll ska tillsättas inom Middlepoint och detta är din möjlighet till en spännande utmaning i karriären. I denna roll kommer du att jobba brett och varierat med bemanning och rekrytering i fokus. Dina dagar kommer bland annat bestå av att:
Coacha och leda medarbetare
Hålla dialog med befintliga och potentiella kunder vid bemanningsbehov
Proaktivt arbeta medbemanning så som semesterplanering och avropsbemanning
Utveckla befintliga processer, rutiner och arbetssätt
Upprätthålla rätt resursnivån av medarbetare utefter säsong
Koordinera helgbemanning och upplärningar
Administrera och koordinera i schemaläggning- och HR-system
Rekrytera behovsanställd personal efter given process
Skapa och publicera annonser
Cv-granska
Förbereda och genomföra intervjuer
Utföra referenstagning
Skriva avtal medmedarbetareDina främsta arbetsverktyg är schemaläggningssystemet Quinyx, rekryteringsverktyget Teamtailor, HR-systemet Success Factors samt officepaketet.Vem är du?Du är ett energiknippe som älskar att jobba varierat och ta mycket ansvar. För att passa i rollen tror vi att du är strukturerad i ditt arbetssätt, gillar och är duktig på att ha många projekt på gång samtidigt. Du är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Du ser lösningar där problem uppstår och har en positiv attityd. Du trivs med att äga egna ansvarsområden samtidigt som du är en team player. I och med att rollen är varierad med flera projekt i gång samtidigt så ställs det höga krav på att du är självgående och kan prioritera och organisera dina uppgifter under eget ansvar. Du har lätt för att ta egna beslut och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer i ditt dagliga arbete samarbeta med rekrytering- och bemanningsteamet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en bra människokännare som trivs med att coacha och bidra till medarbetares utveckling.Vad erbjuder viVi erbjuder dig ett omväxlande arbete med kontor mitt i city – ett stenkast ifrån Stureplan. Hos oss och vårt moderbolag Coor finns oändliga möjligheter till utveckling. Vi är ett team som är drivna, ansvarstagande och måna om varandra. Du har möjlighet att varva dagar på kontoret med en viss del av ditt arbete på distans. Vi arbetar hårt om dagarna och tar gärna en aw tillsammans efter jobbet. Utöver den fasta månadslön erbjuder vi friskvårdsbidrag, roliga aktiviteter och utbildningar.Om anställningenAnställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning med start under sommaren 2024. Arbetstiderna är vanligtvis kontorstider.Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att jobba inom servicebranchen
Sinne för kvalitet
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Har systemvana - vi arbetar främst i systemen Teamtailor och Quinyx
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av liknande roller som innefattar personalansvar, rekrytering, event, bemanning eller dyl.Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.Tycker du att rollen låter intressant? Ansök med cv och personligt brev via vår karriärssida. Spana gärna in vår instagram för att se vad som händer hos oss!https://www.instagram.com/middlepointab/Varma hälsningar vännerna på Middlepoint!

Jobbannons publicerad från https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/.

Dela Annonsen