Supportagent till Envoi

Företag: Envoi AB
Arbetsort: Stockholm
Publiceringdatum: 2020-09-17

Följ med på vår resa!
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag - som vår nya supportagent!

Uppdragsbeskrivning
Just nu söker vi efter en Supportagent som har tidigare erfarenhet av att jobba i en kommun som arbetar med molntjänstermed.

En övergripande och välutvecklad känsla för service är en viktig aspekt av rollen då tjänsten är mångfacetterad. Arbetet utförs genom chatt, telefon, mail samt on-site (kundmottagning). Du som agent ska därför vara van vid att hantera användare ”face-to-face” då en viktig del av arbetet är just att hjälpa användare som kommer till kundmottagningen.

All klienthantering övergår från SCCM till Intune, därav är det bra att du har goda kunskaper med att felsöka enheter som är kopplade till molntjänster. Du kommer också att ha ett stort ansvar för verksamhetens telefonilösning. I tillägg ska du, vid behov, vara behjälplig användarna genom att köra ut till dem på plats. Du ska även kunna närvara vid kommunfullmäktiges möten och vara behjälplig i supportfrågor, systemet verksamheten använder är Meeting Spyder.

Obligatoriska krav
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av att jobba i en kommun
- Ca 3 års erfarenhet av teknisk support
- God erfarenhet av PC, MAC och
- Mycket goda kunskaper inom Windows 7 och 10
- God erfarenhet och vana av att arbeta efter ITIL och Devops
- Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av större Windows servermiljöer
- Goda kunskaper av Office 365 (onedrive och SharePoint)
- Goda kunskaper inom Telias system (Touch Point, My Business, Service Desk Web) Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
- Mycket goda kunskaper gällande skrivare (drivrutiner, konfigurering och felsökning) Service Now (ärendehantering samt konfigurering
- Erfarenhet av avancerad felsökning i Microsoft Intune inkl. felsökning av kiosk-profiler
- Goda kunskaper av SCCM och klienthantering B-körkort

Meriterande

- Powershell (scripting mot AD, Exchange, SCCM och ev. AAD)
- Vana av att vara tekniskt ansvarig för visningar i konferensutrymmen, av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning
- God kunskap inom Azure Jobbat med SPOC-tjänster
- God vana av att upprätta kunskapsartiklar

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Månadslön enligt kollektivavtal. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Francisca Andersson, Talent Acquisition Manager, francisca@envoi.se

Skicka din ansökan med CV redan idag! Vi går igenom alla ansökningar löpande, Välkommen med din ansökan!

Varför ska du jobba hos oss?
Vi på Envoi AB kan erbjuda förmånliga attraktiva anställningsvillkor som professionell konsult och vi har naturligtvis kollektivavtal (Almega).

Som konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik. Hos oss får du möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoifamilj.

Du också får tillgång till personlig utveckling på kort och lång sikt samt friskvårdsbidrag att utnyttja för fysisk aktivitet på fritiden.

Envoi AB har även infört ett förmånligt bonussystem som gör att vi tillsammans driver företaget framåt mot gemensamma mål.

Yrkesbenämning
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Anstallningstyp
Vanlig anställning
Varaktighet
6 månader eller längre
Arbetstid
Heltid
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Arbetsplats
Envoi AB
Sök jobbet senast 06.03.2021

Dela Annonsen